wtorek, 9 lutego 2016

Żelki serduszka na walentynki | Diy

Za pięć dni walentynki, dzień zakochanych, pełno miłości, bla bla... i prezenty !
Prezenty chyba każdy lubi, a że nadarza się okazja i każdy obdarowuje swoją miłość upominkiem to czemu nasza : druga połówka " na łapach ma nic nie dostać ? :D

Przejdźmy do robienia żelków

Składniki: 
- 8 łyżeczek żelatyny ( ja wzięłam 4 i się rozlatywały )
- szklanka ciepłej wody
- 3 łyżki stołowe soku z buraków
- dowolne składniki w naszym przypadku trochę mięsa


Wykonanie: 


Mięso kroimy na małe kawałki



Gdy już mięso jest pokrojone czas na rozpuszczenie żelatyny w ciepłej wodzie




I mówiąc jak by ktoś chciał to już gotowe dodać składniki i do lodówki, ale chcemy uzyskać ładny czerwony kolor to do całkowicie rozpuszczonej żelatyny dodajemy 3 duże łyżki soku z buraczków.
Ja aby uzyskać sok starłam buraczki i potem je wycisnęłam.





Gdy sok połączył się z żelatyną czas dodać składniki u nas to było mięcho, ale można dodać marchewkę, smaczki, kawałki karmy itp, spokojnie już to praktykowaliśmy i jest w 100% bezpieczne, więc dodajemy składniki




Wszystko przelewamy do pojemnika i mieszamy, aby wszystko się ładnie rozprowadziło, jeszcze jedno ja nic nie dałam pod spód, ponieważ pierwszy raz robiłam na płaskiej powierzchni, ja polecam wyłożyć papierem, folią wtedy łatwiej się wyjmuje zastygniętą masę




Wstawiamy do lodówki na ok. 4 godziny i czekamy !






Gdy masa zastygła możemy ją wyjąć i wziąć się za wycinanie kształtów, ja nie miałam foremek musiałam nożem, dlatego tak beznadziejnie, z całej tej masy wyszło mi ponad 30 serduszek, a więc mam nadzieje, że waszym pupilom posmakuje :D






Ps, Ja używam jako smaków na treningu, UWAGA ! mogą brudzić



Do następnego postu Klaudia&Laki

3 komentarze:

  1. Genialny pomysł. Ja niestety nie jestem zbytnio uzdolniony kulinarnie, ale to mi nie przeszkadza w robieniu niespodzianek moim dwóm psiakom. Od czasu do czasu kupuję im różne przysmaki od John Doga https://johndog.pl/kategoria-produktu/pies/karma-przysmaki-dla-psa/przysmaki-dla-psa/ Są zdrowe, więc nie mam żadnych wyrzutów sumienia.

    OdpowiedzUsuń